Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Destinasi bajet kita seterusnya ialah Kuantan Julai 14, 2010

Filed under: Darmawisata — mayyaclassic @ 6:01 am

Tau tak apa maksud kebetulan yang menguntungkan? Selalunya kebetulan yang menguntungkan tu ada pada saya. Walaupun saya teramat jarang untuk mendapat hadiah cabutan nombor bertuah, tapi saya selalu berhadapan dengan kebetulan yang membuatkan saya contohnya berjumpa dan bersembang dengan Mawi di hotel mewah di Bukit Bintang,bertemu dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin, dapat mengejar skuad Hot fm, dapat belajar di universiti, mendapat pekerjaan, mendapat kekasih hati belahan jiwa ;p , dan mendapat beberapa durian runtuh yang lain.                                   

Kebertuahan saya kali ni ialah saya dapat bercuti-cuti ke Kuantan atas urusan kerja, menyiapkan KPI, dan menghadiri mesyuarat KPI untuk 2 jam. Selebihnya, untuk dua hari adalah masa untuk bercuti. Dan selebihnya lagi adalah untuk Majlis Passing Out Parade (POP) Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM)  Mucid. Tipu!!Saya tak pergi pun majlis POP tu, saya hanya sempat pergi ke majlis jamuan makan malamnya sahaja. Ni semua gara-gara kawan sekerja silap menempah tiket penerbangan. Haih, nak marah, tapi..sudah terlambat, mengambil pakej MH Low will bring you down.Haih.

Kuantan, sebagai sebuah bandar di pinggir laut menjadikannya menarik. Walaupun saya hanya berpeluang untuk bersantai di Teluk Cempedak, tapi cukup menarik. Sesampai saja di Lapangan Terbang Ahmad Shah Airport, saya terus ke Swiss Garden Hotel di Jalan Balok untuk majlis makan malam. Wow..baiklah, saya mengaku, sebangai orang bukit, saya amat jakun dengan laut. Hotel ni mengadap laut. Majlis berjalan lancar dengan pantun beberapa kerat yang tak senada irama tu buat keadaan jadi ceria–>saya mengantuk, bekerja di pagi hari, naik flite petang, transit di KLIA, kemudian ke Kuantan.

Destinasi seterusnya ialah Hotel Hyatt Regency, Teluk Cempedak, katanya 5bintang. wow, menarik. Ini lah biliknya, hanya saya seorang, tapi rasa macam berkongsi dengan satu keluarga yang lain, sebab bilik tu tidak kalis bunyi. Jadi, dengarla saya jerit pekik anak-anak penghuni bilik sebelah tu. haihh lagi.

Hotel ni agak menarik bagi saya, luas dan selesa. Kemudahan mencukupi. Hiasan ala-ala kampung, dan oww, landskap di bangunan tu mengingatkan saya tentang kolej kediaman di alma mater saya di Gombak. Ok, saya tak reti nak terangkan macammana, biar saya saja faham.

 Pai tee yang sedap ni saya makan kat the Chiken Rice Shop. Ni semua berlaku lepas meeting KPI konon-kononya. Saya terus keluar dengan Mucid dan Jee ke East Coast Mall(ECM) . Makan dan jalan saja.

 Petangnya, kami hanya lepak di pantai Teluk Cempedak. tapi sumpah, sebiji cempedak pun tak ada di sini.

 Senja + iphone camera menghasilkan gambar ni. sungguh kelabu hasap. tapi ini antara moment yang seronok menjadi seorang manusia. Tak perlu membayar sekupang pun untuk menikmati keindahan donia yang dicipta Allah.

Perjalanan ke Kuantan is indeed among the best experience i ever had. Satu lagi episod perjalanan yang membuatkan saya menghabiskan tak sampai RM 50 untuk 3 hari 2 malam perjalanan. Saya hanya membeli asam katak(hehe, my fevret asam masa kecik), jeruk buah, dua kotak air untuk saya dan mucid, makan di airport,coklat batu di Famous Amos dan Toblerone di KLIA.  Itu saja.  Bertemu lagi di rancangan destinasi bajet tajaan syarikat anda di masa hadapan.

 

4 Responses to “Destinasi bajet kita seterusnya ialah Kuantan”

  1. soksek soksek bercanda Says:

    besh wooo..kite pon awal july hari tuh 1 family ke kuantan…..
    seafood di tanjung lumpur…
    patin lemak tempoyak di sungat kuantan….
    teluk chempedak….
    layan corner kat kat genting sempah 160kmj..hehe

    • mayyaclassic Says:

      Huuu..best ke patin lemak tempoyak? tringin nak makan, tapi tak sempat. gilo layan corner 160kmj. Hang tak serik2 ka fared????

  2. soksek soksek bercanda Says:

    hihi…..
    jiwe kelajuan…nk wat mcm mn…..
    patin lemak tempoyak..terbaek!!!
    pegi kontan klu tk bli kopok ubi,kopok gete,mkn ikan2 sungai rugi wooo

    • mayyaclassic Says:

      Memang rugi aa, tak makan pun sume tu. Takpe, ada peluang next time. Nanti kot2 kite pi KK bleh kamu bawak makan kat tempat best kat Sabah plak..Haha


Tinggalkan Jawapan

