Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Saya diMekap oleh M.A.C. di Mid Velly-dalam kurungan, ponteng kerja. Mac 16, 2010

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 10:06 am

Tengah hari di dalam Mid Vely pada 5 Mac sangat happening. Waktu macam-macam ni la kalau nak tengok artis-artis  keluar sarang-sarang mereka untuk shopping untuk anak, isteri, anak-anak ikan dan anak anak belaan yang lain. Saya dengan muka tak peduli berbaju dan seluar pejabat turun dari Cititel, dengan satu tujuan;mahu membeli bedak MAC, sebab saya ke Kuala Lumpur tanpa membawa bedak sejuk cap Mak Temah, Bedak Nyonya cap nyonya Macau mahupun bedak batu nasila. Dan, dengan Chin up,open shoulder,  saya berjalan seolah olah saya seorang saja ada duit untuk membeli bedak MAC.

Membelok keluar dari Cititel, menuju ke The Coffee Bean,belok ke kanan, terus ke Centre Court, sedang mahu membelok 90darjah ke kiri untuk kedai MAC. tiba tiba, “Miss, mau try product baru dari MAC?klu Miss beli 1 product terbaru kami, Miss akan dapat pelembap terbaru dari MAC, mekap make over dan ambil gambar sekali. Mau?”.”Nakkkkkkkkkkk!”, sebelum amoi montok dengan mekap ala manga Jepang itu habiskan ayat, saya sudah menjawab bagai orang mengantuk disuruh tidor.

Saya terus menuju ke kerusi-kerusi berbaris dan memberi muka saya kepadanya. Dengan senyuman yang telah dilatih berbulan-bulan, amoi montok itu menyapu bersih mekap saya. Maksud senyuman amoi montok berbunyi; haishhhh, dari mak andam kampung mana la budak nerd ni belajar mekap.

Selepas muka saya digonyoh-gonyoh disana-sini, saya di beri cermin, dan Walllaaaa wowwwwwwiii.

Tidak tidak tidak.

Saya bukanlah lebih lawa, bahkan muka saya tidak bertukar menjadi Aishwaria Rai atau Angelina Jolie pun. Tetapi, wajah saya kelihatan lebih berseri-seri dan bertenaga. Lebih rapi berbanding sebelumnya.

Dan kini saya percaya saya telah menemui bedak yang sesuai untuk saya. Selamat tinggal bedak nyonya cap Nyonya Macau. Ini seolah olah MAC telah membayar saya untuk post cerita ini di blog.

Mid vely sedang meraikan wanita -wanita lemah iman dengan warna-warna menggoda dan ATM-ATM serta tag “premis ini menerima Kredit kad”.

Oh aku tergoda, terkopak poket untuk bulan Mac.Bedak studio perfect compact, dan lipstick Lustre;lough a lot. Percuma 2 bekas seciput pelembap yang sangat lembap bersinar-sinar.

2 barang tadi melengkapkan pouch barang mekap yang selalu saya bawa untuk berpergian.Semua ini wajib ada. Kalau tidak saya akan nampak macam isteri penggali kubur, pucat dan serabai.

Ini adalah testimoni bahawa saya telah diambil gambar oleh komputer. Betul, komputer, bukan jurukamera. saya hanya senyum dan klik pada papan kekunci. dan tatttatatatattt..keluar la gambar ni dari mesin pencetak.

 

4 Responses to “Saya diMekap oleh M.A.C. di Mid Velly-dalam kurungan, ponteng kerja.”

  1. soksek soksek bercanda Says:

    mac? bdk kelas kte fadzil a.k.a ariana (95% pmpuan da woo) make up artis kat mac…

  2. mayyaclassic Says:

    Wooo, jambu ke Ariana tu?nak berkenalan!hehehe. nyahhhh, mak tak rela muka mak ni disentuh adik2 tu nyah.

  3. anna Says:

    btw brapa sih harga bedaknya aja.


Tinggalkan Jawapan

