Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

How do i spend my lunchtime in Perlis November 20, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 9:06 am

En. Lembu sedang beristirehat

Semata-mata untuk menyedut udara yang tak sama dengan udara pejabat saya, kami ambik keputusan untuk mengisi masa lunch dengan pergi ke Bukit Jerneh,satu kawasan kampung yang lansung tak komersial untuk pelancongan tapi sangat cantik. Dan saya sempat snap beberapa photo yang saya rasa sangat cantik dan ala-ala gambar lukisan oleh Aie, dalam Blues untuk Aku yang hit masa aku zaman sekolah dulu, teringat adegan Jessica dan Sehak jalan-jalan di kampung tu.

Saya tidak pernah sampai ke tempat ni sebelum ni walaupun dekat saja dengan tempat kami. Dalam gambar di atas ni, di belakang Mr.Lembu yang sedang lepak tu ada sebuah bukit batu kapur yang sangat menarik dari segi tekstur batuannya. Kawasan bukit ni jugak tersenarai antara tempat rock climbing terbaik di Malaysia. Bukit ini pernah menjadi sebuah tempat pertapaan kepada orang orang yang menuntut ilmu silat. Hanya dalam setahun dua ni saja tak ada orang nak bertapa kat situ sebab jabatan agama merobohkan segala tempat pertapaan tu atas alasan ianya khurafat.

Bukit jernih mempunyai kemudahan asas seperti tandas yang mencukupi untuk salin baju, parking keta moto lori trak, pondok-pondok merendek, jalan yang dipenuhi cow dunk dan tempat makan. Ideal bagi sesiapa yang nak cari ketenangan. Dan juga ideal bagi budak-budak kampung ni untuk datang basuh moto diorang sambil ditemani awek romantis.

Saya akan ke tempat ni lagi nanti untuk mandi manda dan menajamkan kemahiran berenang.

 

Tinggalkan Jawapan

