Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Kumpul Resepi Ogos 17, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 9:08 am

Hari ni, sekali lagi saya kumpul resepi untuk persediaan ramadhan. Di ambang ramadhan di, mula la terasa kemeriahan berpuasa dan memasak waktu petang, macam  tahun lepas, saya take charge of all the masak memasak task.

Tapi, tahun ni belom tahu lagi saya dapat memasak seperti tahun lepas, kerana last year, saya penganggur sepenuh masa, jadi, saya dapat ke pasar dan dapat memasak apa saja yang saya kehendaki. Tahun ni, saya ada komitmen kerja, walaupun boleh balik awal, 4.30 pm, tapi saya tidak dapat mengagak bagaimana mood boss saya dan kerja saya dalam bulan puasa ni. Jika sampai angin meroyan dia tu, massak la saye, berbuka puasa kat kilang la saya ni.

Ingat lagi tahun lepas, cabaran terbesar saya tahun lepas adalah sewaktu masak karipap pusing, sampai terpusing pusing otak saya memikirkan macam mana nak buat karipap tu, tak menjadi punnnn last2. Lepas tu saya dah tak berusaha lagi dah. Tahun ni saya akan berusaha lagi, chayok2!!!

 

Tinggalkan Jawapan

