Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Saya dah bekerja tanpa rehat selama 3 minggu.hoh Mac 30, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 6:50 am

Saya berjanji untuk hanya menulis setelah saya merasa lega dari segala perasaan yang saya alami. Tapi saya menulis juga hasil motivasi yang saya peroleh dari kursus menulis semalam. Ya, saya masih letih, badan saya masih sengal. Mungkin ini adalah satu tulah terhadapa saya yang selalu sangat menggunakan perkataan SENGAL.
Saya kelelahan.
Hari Jumaat, saya dan kawan saya singgah ke Genting dalam perjalanan pulang ke ofis (singgah?haha). pukul 5.30 bertolak dari KL Sentral, jam 5.55 tiba di Genting, lepak sekejap sambil menghirup udara dingin tak hengat, kemudian kembali semula jam 7 petang dan tiba Gombak jam 7.30 malam. Seterusnya saya masuk ke UIA untuk mengambil kereta yang saya sewa dan jam 7.45 saya sudah pun berada di rumah.
Hari Sabtu, seawal jam 7 pagi saya sudah bergerak meninggalkan rumah ke Putrajaya untuk peperiksaan cikgu saya itulah. Yang menjadikan saya seperti orang paling kurang cerdik di dunia ialah saya tiba di sekolah tersebut dalam keadaan yang tak bersedia. Saya terlupa membawa slip peperiksaan dan saya berpakaian bagaikan hendak pergi memancing. Sedangkan kod etika berpakaian adalah saya wajib memakai baju kurung dan bertudung. Hoh. Ya, saya bertudung. To cut the story short, selepas bersusah hati takut tak dibenarkan masuk, saya sebenarnya dapat masuk dewan peperiksaan dengan mudahnya tanpa sebarang soalan pun. Benci betul dengan perasaan saya tadi.

Pulang ke Kuala Lumpur semula dengan ERL, saya tiba di NSTP Training Centre pada waktu tengah hari dan meneruskan kursus Penulisan yang agak memboringkan bagi saya sebab segalanya telah pun saya belajar di dalam kelas dulu. 2 hari pulak tu.. sabarrr.

OK. Saya masih dengan hasrat saya untuk berlari dari sini. Jika boleh, sejauh mungkin. Tapi rasanya tak boleh, sebab, savings saya ada secukupnyer saja. Jadi, Pangkor is ideal for me, tak terlalu sesak dnegan ornag lain, malah saya boleh bermandi manda di mana-mana sudut pantai yang terlindung dari pandangan lelaki yang mahram dengan aman dan tenteram.

Oh ya, satu benda buat saya rasa kelakar hari ni, En. Rozahan, Chief Financial Officer kat tempat saya ini, bermimpikan saya sedang bersanding dengan… Guess who? Mr. AA, yang rambutnya yang jarang-jarang tetapi masih hensem di mataku (Satu-satunya Senior Manager yang hensem di sini).. haha.. dan dalam persandingan tersebut, saya kelihatan bangga berada di samping beliau manakal beliau pula seolah-olah tidak rela bersanding dengan saya. Oh apakah? Hahaha..Hal ini buat saya seram sejuk andai terlihat isterinya yang bertudung labuh itu. Oh ya, andai anda jumpa sebarang kereta di Perlis dan Shah Alam yang no platnya 91, itu Mr. AA punya, awas! jangan sesekali anda sondol kereta tersebut.

 

Tinggalkan Jawapan

