Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Aku layan lagu ni sekarang Mac 30, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 8:05 am

Dalm sejak dua menjak ni ada dua lagu yang buat telinga aku sejuk mendengar. Satu lagu dari Alif Aziz-Akan tiba dan satu lagi lagu lagi lagu Budak Yuna nih- ntah anak sape, yang tidak diketahui dari mana asalnya, apa keturunannya, dan apa makanan kegemarannya. Waktu dengar dua lagu ni aku akan rasa seperti di awangan, seperti sedang memakai baju layang
dan seperti tengah menikmati aiskrim coklat di tengah padang luas menghijau nan redup, seperti mencelup kaki ke dalam sungai yang tenang dan jernih di mana anak-anak ikan itu datang makan segala sel-sel mati di kaki ini;
Oh Bulan..
Enggan melayan diriku lagi
Pabila airmata membasahi pipi
Dan lagu lagu di radio seolah olah memerli aku
Pabila kau bersama yang lain

Adakah perasaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan di sebalik senyumanmu itu
Kau juga menyintai aku

Ku enggan berpura pura ku bahagia
Ku enggan melihat kau bersama si dia
Oh ku akui cemburu
Mula menular dalam diri
Pabila kau bersama yang lain

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarya ku mengharapkan
Di sebalik senyuman mu itu
Kau juga merindui aku

Pabila kau merenung matanya
Ku rebah jatuh ke bumi
Di saat kau benar-benar mahu pergi
Seperti ku bernafas dalam air

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih.. bersemadi untukmu
Dan sebenarya ku mengharapkan
Di sebalik senyuman mu itu
Kau juga merindui aku

Oh…

Dan Sebenarnya ..
Dan Sebenarnya ..
Aku rindu ..

Dan Sebenarnya ..
Dan Sebenarnya ..
Aku tak mampu .. tanpamu..

 

Tinggalkan Jawapan

