Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Waras Mac 7, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 5:36 am

Semalam fikiran saya kurang waras. Saya menjadi amrah sebenarnya dengan apa yang saya lalui. Bullsh#@. Oppps, baik, saya tidak mencarut di hari Jumaat.

Walaupun saya tiba di tempat kerja super awal, tapi saya masih tidak dapat menyiapkan kerja yang perlu saya buat iaitu membuat sebuah kertas kerja untuk dibentqangkan pada mensyuarat Board of Director.oh apakah? Saya perlu membuatnya? hello, kerja tersebut hanya selayaknya dibuat oleh ketua Jabatan, dan bukanlah balaci batak macam saya ini. huh. benci saya.

Seterusnya, saya kena marah dengan rakan sekerja saya dengan alasan saya menyampuk perbualan beliau bersama bos saya yang menyebabkan bos saya marah. Eleh, baru bos marah sikit dia dah nak alihkan pada saya. dia yang marahkan saya seperti disampuk syaitan agaknya..Ermm, sekarang baru lah saya faham dan saya mengerti apabila saya ini dikatakan kurang berhati perut dan berperasaaan. Bagi rakan sekerja saya semalam, sewaktu bos menegur perbuatannya itu, dia sangat mengambil hati dan mengangap  kesalahannya iti adalah kesalahan yang tidak terampunkan lagi malahan membawa ke neraka paling dalam. padahal, perkara sekecil itu tidak perlu lah diambil hati.

Setelah itu, saya berkejaran menyiapkan bilik untuk mesyuarat bersama dengan Splugg. Bad, Adam, Shah,dan Cendoi telah membentangkan kertas kerja yang sangat mengkagumkan saya. Kertas kerja pertama iaitu untuk video korporat yang dibentangkan Adam (yang bertindik di hidung dan kening tetapi rupanya sudah berkahwin)sangat menarik perhatian, sebab segalanya jelas dengan story board dan ilusi untuk 3D design. wahh.

Kertas kerja ke2 adalah projek hari keluarga yang sangat comprehensive lagi membebankan baik dari segi kewangan dan pelaksanaannya. Hari keluarga untuk 2000 manusia, bukanlah mudah seperti  menguruskan 2000 biji selasih yang boleh dibuat minum tu.

Tengah hari, dalam kegusaran sama ada bos saya telah menyemak kertas kerja tersebut, saya  dengan bos bersama Shah, Bad dan Zam, serta Cendoi from TV3 sempat lagi menerima layanan VIP untuk lunch di cafe bangunan kami. O ya, kafe ini diuruskan sepenuhnya oleh Renaissance hotel yer, maknanya hari hari saya makan standard hotel. burrrrppp. Tapi masakan gerai Wak Dollah lagi sedap kot.  O ya sekali lagi, psssst, klu nak tahu, Bad, Shah dan Zam itu adalah bekas anggota Kumpulan Indigo yang popular dengan lagu Suraya tu tau. Ingat lagi tak?)

Semasa Mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah berjalan, saya ini bertindak bagaikan setiausaha syarikat pulak. saya yang terlebiih sibuk menguruskan hal itu ini ulang alik dari tingkat 9 ke tingkat 11 untuk membantu bos saya.

Akhirnya dalam kelelahan, saya mula sakit kaki. Jadi, saya tidak boleh naik LRT dan berdiri di dalam LRT dengan kaki yang sakit dan dengan selipar saya yang tinggi berwarna putih itu. Patutkah saya bayar teksi RM 15 instead of RM2.4 dengan LRT?

 

One Response to “Waras”

  1. zura_kav Says:

    yuhuuu tipah…
    finally, aku berjaya jgk view blog ang…hehehe..


Tinggalkan Jawapan

