Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Laskar Pelangi Februari 19, 2009

Filed under: greenz grinding — mayyaclassic @ 9:52 am

Lagu ni membuatkan aku sendiri berasa macam berada di tengah tengah padang yang lapang, sedang berlari-lari bersama-sama teman-teman. suasana pulak, sangat tenang dan redup, kami sama-sama tertawa dan terus berlari. masa tu aku pakai skirt kembang dan rambut aku lurus dan ringan sekali akibat teknik rebonding. baju aku tu warna putih.melalut lak.
Aku juga terbayangkan aku dan teman-teman masa tu dalam keadaan berjaya keluar dari kepompong masalah yang meresahkan. kami menari dan menyanyi lagu kesukaan kami. Dah penat menyanyi, kami keluar dari padang tu dan singgah beli sirap bandung untuk kawan-kawan manakala untu untuk saya sendiri saya memilih cendol yang ada kacang merah dan tapai pulut. ermm nyaman. hayatilah lagu ni.

mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia takseindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

 

Tinggalkan Jawapan

