Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Sweet Escape Januari 28, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 4:04 am

Saya dapat rasakan alangkah manisnya jika dapat saya berlari jauh dari semua yang saya lalui hari ini. Berlari dan terus berlari sampi melecet kaki, sampai terkehel lutut dan sampai kurus dek terbakar lemak( Bestnyer kalau betul saya dapat kurus betul dengan hanya berlari;) 

Sekarang saya hanya baru memulakan langkah untuk pelarian tersebut. Saya baru mengumpul aset untuk membeli kasut mahal bagi persediaan berlari dari segalanya.

Tapi, apabila saya fikirkan kembali, patutkah saya berlari? Kenapa tidak saya yang teguh ini tidak berhenti, dan berfikir menggunakan otak kiri dan kanan saya? sebaliknya saya menggunakan fizikal yang sudah tentu memenatkan, namun masih tak bertemu titik penamatnya.Sudahlah begitu, tiada pingat akan dikalungkan andaipun saya berjaya menamatkan larian ini. Gwen Stefany bolehlah buat sweet escape, naik kereta besar sebijik, saya?

Otak kiri saya sekarang perlu direhatkan, fokus adalah kepada otak kanan. Wahai si otak kanan, aku berseru kepadamu, aktifkan dirimu sepertimana pengguna prepaid hotlink! Sila aktifkan kelenjar kelenjar pituitarimu untuk bersambung dengan neuron-neuron otak aku. Aku perlukan sebuah penyelesaian.

Saya menyeru jugak kepada hati saya agar dapat mencapai ketetapan  dalam membuat keputusan. Emak saya kata, saya ni macam lalang.Tidak tetap pendirian. Mungkin betul mak. Tapi cuba mak cabut lalang tu, senang tak lalang tu tercabut dari bumi? Akar lalang teguh mak, tak sama dengan akar rumput carpet depan rumah encih Baharom si tauke Taufufah tu.

Err..saya rasa saya tidak perlu berlari lagi buat masa sekarang..lari dari..errr.. dari apa-apalah..

Hari ini saya berdoa begini kepada Allah:

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, untuk menyintaimu.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, izinkahlah aku menyentuh hati seseorang  agar hatinya bertaut padaMu, agar tak terjatuh dalam jurang sumur.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, jagalah hatiku padanya agar tak berpaling darimu.

Ya Allah, sesungguhnya aku bermohon kepadamu untuk selalu mencintai mu.

Amin, ya Rabbal Alamin.

( Doa ini saya petik dari blog seorang pelajar MMU yang saya tak tahu namanya, asal usul keturunannya dan di mana rumah emak bapaknya dan apa makanan kegemarannya)

Apa kesudahannya hidup saya ini? hari ni saya ingin senyum pada semua orang dan dengar lagu sweet escape semahunya..

 

Tinggalkan Jawapan

