Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Saya telah lama boikot Nescafe Januari 16, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 6:45 am

Satu dunia telah tahu bahawa Nescafe-Nestle adalah salah satu product yang patut diboikot disebabkan oleh peranannya dalam menyumbang kepada Israel dalam bentuk dana bagi tujuan peperangan.

Tapi, sebelum diwar-warkan boikot barangan ini, saya telah lama menjadi pelopor kepada boikot nescafe. Saya tulis ini sebab saya mengantuk sangat sampaikan air mata saya meleleh macam sin chan sewaktu emaknya marah kerana melondeh seluar merata-rata. Orang memandang saya yang sedang mengelap air mata ini dengan pandangan simpati, mungkin mereka berangapan saya sedang frust bercinta dengan Kekasih-Yang Memang-Gelap saya itu.

Kalau dulu, jika saya mengantuk tahap ke 9 per 10  ini, saya biasanya akan teguk nescafe tin lansing warna purple, dengan harapan saya akan lansing macam tin tersebut. Tapi memang ada potensi untuk lansing pun. Selepas 30 minit minum nescafe saya mesti terasa pening-pening loya-loya( jika saya beritahu saya pening-pening loya-loya  kepada boyfriend saya, dia mesti kata, abang tak pernah sentuh u pun!!!kuat-kuat sampai orang sebelah jeling-jeling huhu). Seterusnya saya akan menukar habit saya. Yey, saya akan mengunjungi ke bilik kecil yang didiami ramai syaitan. Mesti memulas-mulas. Saya masih teringat, zaman blajar dulu, untuk final exam, sudah tentulah seperti biasa saya tidak pernah belajar secara konsisten, hanya waktu nak exam baru lah saya study. Jadi saya perlu study siang dan malam untuk score. Jadi pada malam final exam final paper saya meneguk 2 tin nescafe- akibatnya saya tidak tidur 24 Jam dan saya terus blank dalam dewan peperiksaan. Mujurlah saya lulus paper tersebut, jika tidak sudah tentu saya akan menjadi pelajar paling senior dalam kelas untuk semester berikutnya (Repeat lah tu). Sejak itu, saya seakan-akan taubat tak nak minum nescafe lagi.

Jadi saya telah boikot nescafe dengan slumbernya sejak tarikh itu.

Tadi dalam perjalanan ke tempat kerja saya terfikir apa hikmahnya umat Islam tidak dapat menandingi kuasa besar Amerika dn Israil dalam Konflik Gaza?

 

Tinggalkan Jawapan

