Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Petang yang tak berapa ceria Januari 8, 2009

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 7:07 am

Saya mengeliat, ahhhh sedapnya.saya tegakkan badan dan panjangkan lehar saya dam mata saya terus menumpu ke hadapan. Mata saya mencerlang keatas; saya nampak langit Kuala Lumpur yang kelabu berjerebu. Kemudian mata saya yang dilapisi contact lens ini dihalakan ke bawah, saya nampak beberapa orang manusia hamba pekerjaan sedang merokok dan makan dan bersantai di bawah paying biru tertulis Panorama Café di tingkat 9 bangunan ini yang mengunjur keluar. Saya jauhkan lagi pandangan mata saya, saya dapat melihat tiga rel pengangkutan yang (tak berapa) efisyen di KL ni, LRT, Komuter dan ERL..dan mata aku menjalar ke merata dada Kuala Lumpur. Haaaaaaaa, aku mendepangkan tangan, rasa bersyukur kerana masih bernafas di bumi Malaysia yang aman makmur.

Membaca muka hadapan akhbar tempatan akhir-akhir ini membuatkan nafas aku sesak. Imej-Imej mayat bergelimpangan, mayat yang sedang di sembahyangkan, mayat kanak-kanak yang hanya tinggal kepala dan tangisan kanak-kanak yang kehilangan ibu-bapanya, tidak ketinggalan ratapan shahdu ibu-ibu yang kehilangan anak dan suami. Semuanya amat menyayat hati.

Yahudi Laknatullah itu sesungguhnya amat kejam, merentap nyawa manusia sesuka hati. Sesungguhnya, demi Allah aku amat membenci golongan Jews ini. Aku cuba menyokong kempen anti Yahudi dengan memboikot beberapa barang keluaran mereka dan sekutu mereka. Saya akan ajak jugak kawan-kawan yang lain boikot barang-barang tersebut

saya sudah jadi bisan pulak hari ni

 

Tinggalkan Jawapan

