Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Kenapa saya.. Disember 31, 2008

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 7:49 am

Kenapa saya sudah lama tidak update blog ini walaupun kadang kadang saya ada masa free?

Kenapa saya semakin hari senyuman melebar sampai nampak gigi graham walaupun gigi saya tidak secantik gigi lisdawati dan model iklan colgate?

Kenapa setiap hari saya semakin bersemangat meneruskan hidup? walaupun kadang-kadang hari saya galau dengan seribu masalah yang menusuk celah celah otak?

Kenapa setiap hari saya semakin mengingati tuhan saya?

Kenapa saya selalu rasa bahagia walaupun selalu kena marah dengan bos saya?

Kenapa saya selalu datang pejabat dengan seribu bebanan kerja namun saya masih mampu berusaha menyelesaikan segalanya walaupun dengan tidak sepenuh 100% puas hati (sinis untuk diri sendiri)?

Kenapa setiap minggu saya mengemaskan beg dan membawa diri entah ke mana bagaikan enggang yang malu untuk pulang ke sarang?

Kenapa saya tidak pernah merasa lelah untuk pulang lewat malam dan berusaha dengan semangat untuk bangun pagi menyahut seruan ilahi dan seruan tugas?

Kenapa saya tidak betah meninggalkan ofis walau sepicing demi menyiapkan tugas?

Jawapannya hanya 1:

C  I  N  T  A

Kepada tuhan,

Kepada Ibu bapa

Kepada adik beradik

Kepada career

kepada kawan-kawan

 

Tinggalkan Jawapan

