Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Pesta Perasaan di Dalam Hati Disember 1, 2008

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 2:52 pm

—–this artikel should be posted on 28th November 2008. hutang lapuk—-

 

Hari semalam saya lalui dangan seribu satu perasasaan sensasi. Hati saya bagai berpesta, ada acara tari menari, dan bunga api terpercik dalam seribu warna.

 

Sahabat saya selalu berkata, “ Be positif, be positif”, sambil angkat kedua-dua tangan dengan jari telunjuk menyucuk langit. Dan saya pun instill this positivism( ala ala Karl Mark) in me. Jadi hari semalam berlalu dengan sangat gemilang.

Pertamanya, pagi yang sepatutnya diisi dengan menguap, saya gantikan dengan ketawa. Naik bas, saya tidor nyenyak sambil memeluk erat beg tangan sambil membayangkan saya tengah tidor di Hotel Four Season Langkawi. Mungkin saya tersenyum dalam mimpi. Saya tak ingat.

 

Sampai di ofis, saya disambut dengan kemeriahan suasana bekerja dan saya meneruskan rutin biasa. Yang luar biasanya, saya mendapat peluang untuk ke Dunia yang Hilang di Tambun 13 haribulan ni, Walaupun ada dua pilihan sama ada saya memilih 13 atau 20, saya tetap memilih 13hb sebab pada 20 hb mungkin anda bertemu saya sedang menggali harta karun di sekitar KL Convensyen Centre seawal jam 6 pagi.

 

Senyuman saya melebar dalam kegusaran apabila saya diberitahu saya perlu menghadiri general meeting Jabatan saya di Perlis. Wooowii, chance untuk balik rumah. Yea, saya tahu, minggu depan pun saya akan balik ke rumah jugak, raya haji, tapi suka hati saya lah saya nak happy. Saya senyum lebar sebab ada seseorang( istimewa?mungkin) yang telah berjanji untuk menjemput saya setibanya saya di Perlis. Gusar sebab banyak perkara yang akan dibincangkan nanti.

 

Petang, arahan masuk. Standby to join Islamic Fashion Festival Dinner tonite at JWMarriot. Mak aih, saya tidak bersedia, saya hanya pakai blaus dan skirt labuh serba hitam. Yea, kasut NYC saya cantik dan tidak pernah menghampakan di saat saya perlu berkeyakinan haha. Tapi mendengarkan ianya adalah berkaitan fesyen, sebagai seorang pengkritik setia America Next Top Model,  British Next Top Model dan Australia Next Top Model, dan Project Runaway(Heyyyy, Heidi Klum kata, dia perlu senantiasa merias cantik untuk suaminya yang hensem itu, Seal, OMG!!!)  selayaknya saya bersama-sama di barisan hadapan menatap model-model berpakaian Busana Muslimah berjalan lemah gemalai di atas pentas.  Dalam perjalanan ke tempat tersebut saya nampak pelangi!! Pelangi bawa kenangan yang jauh itu perlahan-lahan ke dalam kotak memori saya dan tarikh 12 Disember 2007 pun dating lagi dlam ingatan. Terusik jua hati saya ini dengan emori yang saya tidak pasti bila ingatan saya terhadap tarikh ini akan luput. Dan seperti yang dijangkakan majlis fashion itu sungguh meriah diselang selikan dengan fesyen islamik yang kainnya terbelah sampai ke paha paling atas. Huh, terbuntangkah mata semua hadirin di situ? Atau aku saja yang terlalu concern?

 

Tapi ada satu lagi penutup tirai malam yang sangat indah berlaku. Tapi biarlah orang tak tau. Asalkan saya seronok, saya tak pedulikan  orang lain lagi dah.

 

One Response to “Pesta Perasaan di Dalam Hati”

  1. budak n.9 Says:

    kekadang kita perlu kuar dari suatu dimensi ke dimensi yang lain.. .. out of box.. supaya tak jemu.. kerana kita yang merancang kehidupan supaya ia jadi kreatif yang menentukannya hanya Yang Maha ESA


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s