Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

Shopping Spree!!! November 25, 2008

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 7:49 am

Weekend ni saya nak off handphone dan saya nak shopping sampai lebam, ketuk kuman sampai demam. 

Kalau saya tidak dapat dihubungi, silalah buat pengumuman mencari saya sama ada di the Curve, Pavillion, Mid Valley dan Times Square. Saya tidak akan berada di KLCC dan Jalan Masjid India serta Sogo. tak ada klass haha..bukan, sebabnya saya tak suka bershopping tetapi terasa bagai berada di Chennai, Dhaka, Manila, Ranggoon dan Jakarta serta Madura. Biarlah saya berasa bahawa saya sedang menikmai riadah shopping di KUALA LUMPUR yang aman makmur dalam limpahan rahmat rezeki Allah. Saya tahu di Malaysia ada orang Cina, Melayu dan India, sedikit suku kaum dan orang Asli, mungkin ada sedikit Arab tinggalan pedagang dahulukala dan orang putih sesat tak jumpa tongkang untuk balik kampung dulu-dulu. Tak ada lain diantaranya. Saya tidak menyampah dengan warganegara lain, tidak. Cuma saya rasa terkilan apabila merasa bagai terpinggir di negara sendiri. Bayangkanlah, jejaka pencuci bangunan KLCC yang tentunya bukan berasal dari Malaysia mendapat RM5000 sebulan sedangkan saya rakyat jati malaysia ni, pekerja kolar putih bekerja bertunggus lumus.Elaun saya? nak shopping pun kena tunggu sebulan setengah. hoh. Siapa lah yang pepandai jahit dan wujudkan istilah kolar biru dan putih ni.

Oww, berbalik kepada hal shopping, aku pasti sekurang-kurangnya aku ada sepasang baju kurung ala mak datin, jeans ori tapi murah, blaus kerja dan blause tak kerja, dan alat-alat peribadi yang lain. Inilah dendam yang bakal terbalas pada weekend ni!!!Yearghhh

 

Tinggalkan Jawapan

