Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

menyelam, cuti dan hanfon dan mistik Jun 5, 2008

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 9:25 am

pepatah melayu ada menyebut, sambil menyelam minum air.. ha tu la yang aku wat minggu lepas. aku rasa nak balik kampng sangat sebab kak yah mmber aku kawin. kak yah ni ada kembaq nama dia nani, nak ikutkan aku lbh rapat ngan nani, nani selalu pi rumah aku klu aku balik n then kami kluaq sama2 pi mana2. kak yah pon aku baik jugak la sbb kami sekelas dulu.selain nani dan kakyah anak cik Mail yang lain yang aku kawan adalah Dik Ah, atau Maisarah. dik Ah ni adik pada nani dan kakyah ni, dia muda setahun ja, sbb tu ble kawan baik gak. aku x tanya pun siapa laki kakyah, keja pa, asal mana, jumpa kat mana, and rup laki dia pon aku dah x ingat macam mana.. huhu

Lagipon tjuan aku balik adalah untuk berehat,, ya lah la ni kan budak budak cuti sekolah. ramai la kat rumah tu.abang long ada dengan anak dia Amsyar, kak aku, abang aku yang ke 5 dengan baby gurl comel dia, irdina fatini.adik gemok aku semestinya.

selain tu aku balik jugak sebab nak luaskan empayar pemasaran aku di sekitar tempat aku so aku pun berjaya la pi ke university yang berkaitan, politeknik dan maktab perguruan. mujur ada kakak aku yang supportive, dia la yang bawak aku ke sana sini.

Pada masa yang sama jugak nak dijadikan cerita adik aku teruk giler demam masa aku kat rumah, pastu bila bawak pi klinik swasta adik aku kena rujuk ke hospital besar plak.. wah seriesss gilerr, mujur nothing happen,mulanya dishaki denggi dan darah tinggi, rupanya gimik jerr. huu penat, 4 bh keta pu nak hanta adik aku pi sepital, masa u aku tengah dok miting kat politeknik, lepas ja habis miting terus i spital kalut2. Alhamdulilah ok jer semua.. haha kakak aku la org paling gelabah, mau nangis dia tu klu pasal adik gemok manja aku tuh..tapi yang bestnyer on sunday dia dah ok n siap pi jalan2 ngan aku kat P. Besar (U) plak.

pada masa yang sama jugak, makcik aku pulak sakit, patut la masa aku balik makcik aku tidor kat rumah aku. Mak cik aku tu kira macam adik angkat ayah aku la, dia dah xder sesapa nak mengadu kecuali ayah aku. errmm mak cik aku ni sebenarnya anak angkat, dia chinese, then sedara kepada ayah aku amik dia jadi anak angkat, tapi masa dia kecik2 lagi ayah angkat dia mninggal so dia tinggal ngan ayah aku la since kecik.. mak cik aku ni sakit mistik, dia x bleh tinggal kat rumah dia sendiri sekarang ni sbb dia akn rasa panas tapak kaki dan tangan dan dia akan dengan slamber lari dari rumah unconciously.mmg terkena buatan org la ni..kesian gak ngan dia ni, so family kitorang pun tolong la apa yang terdaya especeially abg2 n kakak2 aku sbb makcik aku ni lah yang mengasuh diorang sejak diorang kecik. aku jer yang tak sempat merasa mak cik aku ngasuh sbb msa aku lahir dia dah kawin and ader sorang anak..kesian makcik.mujurlah anak2 dia dah besar and faham..

henfon- huh henfon rosak lagi!!!

 

 

Tinggalkan Jawapan

