Mayyaclassic’s Weblog

marilah sama sama hindari kebosanan dalam hiduppp

antara dua darjat.. Mei 23, 2008

Filed under: Aku suka Semua — mayyaclassic @ 9:35 am

beza antara kita,

 rupa darjat dan harta..

sudikah terimaa,

bukan niat di hati

eyyy aku mmg berniat pun.. ekceli tajuk entri ni yang sebenarnya ialah pilihan antara dua, antara dua hiyeyiye{Farah AF}

ini x berkaitan secara lansung mahupn siaran tertunda dengan permasalahan muda mudi zaman sekarang yang cetek pemikirannya iaitu cinta. ini adalah mengenai pilihan dalam career ataupun dalam bahasa melayu kuno, kerjaya. ya, pekerjaan ya tuan tuan dan puan puan.

Jadi, sebenarnya saya dalam situasi yang amat dilema sekarang nih dalam memilih kerjaya. jika orang lain pening memikirkan tak ada kerja, saya pula pening memikirkan banyaknya peluang pekerjaan yang bertimpa timpa di pundak bahu saya.

Bagi menghuraikan perkara ini secara lebih lanjut, buat pengetahuan tuan tuan dan pan puan sekalian, sekarang saya bekerja tak tetap> contrak selama tiga tahun sekarang ni. nama pon kontract, mestilah ada segala perjanjian yang telah ditandatangani. masalahnyer sekarang ni,patutkah saya apply kerja lain yang lebih mantap gajinya dn berstatus tetap[ni kira sampai ke tua ganyut la ni]

perkara yang bermain dipikiran saya ialah

1) sekiranya saya apply jugak keja ttp tu dah ditakdirkan dapat, maknanya saya kena tinggalkan company ni.

2) sekiranya saya tinggalkan company ni saya akan di saman [adakah TSM sekejam tuh?]

3) saya juga sebenaqnya agak suka keja di company ni sbb prestijnya tinggi, gaji boleh la, komisen fulamak, dan saya jugak sedang handle bebrapa projek besar yang memerlukan pemantauan sehingga 2 tahun sekiranya diluluskan, jika tidak, andainya terdapat sebarang ketidakselarian antara perjanjian saya dan client dlam projek besar tu, siapa nak tanggungjawab beb? aku lah orangnyaaaa

4) ermm nanti la aku pikir lagi the pro a

 

Tinggalkan Jawapan

